WarehouseLAB: LOGISTYKA 4.0

​AUTOMATYZACJA I OPTYMALIZACJA PROCESÓW LOGISTYCZNYCH
25-26 września 2024, Łódź

 

Nowatorskie na polskim rynku dwudniowe spotkanie biznesowe decyzyjnych osób odpowiedzialnych za logistykę magazynową z projektantami, wdrożeniowcami i dostawcami intralogistycznych rozwiązań automatycznych oraz systemów IT dedykowanych temu obszarowi.

  • najważniejsi na polskim rynku dostawcy i integratorzy rozwiązań automatycznych dla intralogistyki, wdrożeniowcy systemów WMS oraz prekursorzy innowacyjnych technologii wspomagających pracę magazynu;

  • kilkudziesięciu Uczestników pracujących nad optymalnymi funkcjonalnościami na linii magazyn – zarządca – system IT i automatyzacja procesów;

  • analiza funkcjonalności systemów do zarządzania magazynem – najważniejsze rozwiązania technologiczne dla branży dostępne dla każdego uczestnika.

 

Co zyskasz dzięki WarehouseLAB: LOGISTYKA 4.0?


→ poznasz aktualne tendencje w logistyce i magazynowaniu
→ przekonasz się, jak można efektywnie zautomatyzować procesy w magazynie
→ przejdziesz kompletną ścieżkę wdrożeniową technologii IT
→ wypróbujesz najbardziej innowacyjne narzędzia optymalizujące pracę magazynu

 

»   9 sesji warsztatowych z ekspertami   «

WARSZTAT I

Przegląd produktów i rozwiązań wspierających automatykę magazynową


Pojemniki XL-Motion dla systemów miniload oraz shuttle, pozwalające obniżyć hałas w magazynie.
LEO Locative - system transportowy bez kierowcy. Systemy transportu bez operatora (FTS) jako elementy transportu poziomego wykorzystywane w ramach automatyzacji pełnią w przedsiębiorstwach wielu branż ważną rolę w zakresie wewnątrzzakładowej logistyki przy magazynowaniu, komisjonowaniu, montażu i produkcji. Pojazd transportowy bez operatora, użytkowany w ramach systemu transportu, upraszcza intralogistyczne procedury transportowe zarówno w przemyśle, jak i w handlu. Zobacz na żywo jak działa to urządzenie.





WARSZTAT II

Cyfrowy bliźniak kluczem do optymalizacji automatycznych systemów intralogistycznych


Inwestycja w automatyczne magazyny wysokiego składowania to strategiczna decyzja, która niesie za sobą wiele korzyści. Aby w pełni wykorzystać potencjał tej technologii, kluczowe znaczenie ma dokładne przeanalizowanie procesów intralogistycznych i zaprojektowanie optymalnego rozwiązania.
Cyfrowy bliźniak to wirtualny model rzeczywistego magazynu, który pozwala na testowanie różnych scenariuszy i znalezienie najlepszego rozwiązania dla danego przedsiębiorstwa.
Warsztaty obejmą: proces budowy cyfrowego bliźniaka, począwszy od analizy obecnego stanu magazynu, poprzez tworzenie wirtualnego modelu, kończąc na symulacji różnych scenariuszy, proces budowy Automatycznych Systemów Intralogistycznych, aż po etap realizacji, wdrożenia i usług serwisowych oraz omówienie korzyści z inwestycji w Automatyczne Systemy Intralogistyczne.

WARSZTAT III

W kierunku wydajności i elastyczności... I jeszcze dalej.


Korzyści płynące z automatyzacji procesów magazynowych.

# Handel elektroniczny: nowy sposób myślenia wśród konsumentów i nowy zestaw wyzwań logistycznych.

# Automatyzacja procesów magazynowych: „must have”, gwarancja uzyskania przewagi konkurencyjnej.

# Praktyczna demonstracja: jak można poprawić produktywność, obniżyć koszty energii i koszty pracy oraz wyeliminować nieefektywne procesy w obszarze składowania i kompletacji towarów.











WARSZTAT IV

Nowe technologie w magazynowaniu i kompletacji dla E-commerce i Retail


Porównanie warsztatowe procesu kompletacji klasycznej, w układzie antresolowym w magazynie automatycznym.
Przykładowe wdrożenia systemów automatycznych w polskich przedsiębiorstwach, wspomagające procesy: przyjęcia do magazynu, transportu, buforowania, uzupełnienia lokacji magazynowych, pickingu, kompletacji, konsolidacji, sortowania, pakowania, etykietowania, paletyzacji, wydawania.
Projektowanie i realizacja systemów dla logistyki i magazynowania, takich jak: systemy układnicowe, sortujące, transportujące, buforujące, pakujące, a także kompleksowe systemy obejmujące automatyzację lub wsparcie dla pracy ludzkiej dla całości procesu w magazynie, sortowni, centrum dystrybucyjnym.

WARSZTAT V

Kompletacja produktów w magazynach pojemnikowych


Kompletacja towarów to jeden z najbardziej kosztownych i pracochłonnych procesów zarówno w magazynach, jak i w centrach dystrybucji.
Tematem warsztatu będzie dobór optymalnej technologii i stref kompletacji produktów w magazynach pojemnikowych na podstawie struktury zamówień i wyniku analizy danych.















WARSZTAT VI

WMS, czyli jak usprawnić logistykę magazynową? 


Każda firma na świecie boryka się z mniejszymi lub większymi problemami związanymi z zarządzaniem swoim łańcuchem dostaw.
Jako dostawcy systemu Reflex WMS, zaprezentujemy w jaki sposób usprawniać zarządzanie operacjami w magazynach, przyczyniając się do wzrostu produktywności pracowników oraz zmniejszając liczbę błędów przy kompletacji.
W trakcie warsztatu, będziemy chcieli skupić się na interakcji z uczestnikami, dzięki czemu sesja ta będzie odnosiła się do konkretnych sytuacji i problemów, które postaramy się wspólnie z Państwem rozwiązać.









WARSZTAT VII

Jak działa automatyczny magazyn paletowy z efektywnym stanowiskiem kompletacji produktów - wybór technologii wykonania projektu.

Jak zbudowane są automatyczne magazyny paletowe, jakie technologie wspomagają transport palet na regały?

Od czego zależy dobór właściwej technologii wykonania magazynu?

Jak zorganizować nowoczesne
i wydajne stanowisko kompletacji?

Metody kompletacji GTM i MTG.

Na te i wiele innych pytań odpowiemy podczas warsztatów.






WARSZTAT VIII

Kluczowe kryteria i czynniki decydujące o doborze sposobu sortowania produktów 



Sortowanie jest jednym z podstawowych procesów odbywających się w przestrzeniach logistycznych.
Bazując na naszym doświadczeniu i zrealizowanych projektach, zaprezentujemy szeroki zakres możliwości automatyzacji tego procesu.
W ramach warsztatu zwrócimy uwagę na podstawowe kryteria decydujące o zasadności wdrożenia i doborze odpowiedniego rozwiązania. Opowiemy również o rozwiązaniach manualnych, półautomatycznych i automatycznych. Przedstawimy systemy i rozwiązania dostępne na rynku, wytłumaczymy, jaki wpływ na dobór technologii ma morfologia produktów oraz zwrócimy uwagę na to, które czynniki decydują o sukcesie wdrożenia.

WARSZTAT IX

Autodrop - efektywne sortowanie i sekwencjonowanie dla b2b i b2c



Innowacyjne systemy sortowania w pionie i poziomie, rewolucyjne koncepcje rozsortu bezpośrednio na powierzchni magazynu oraz w jego wyższych partiach, maksymalnie wykorzystujące kubaturę obiektu. Uproszczona obsługa zwrotów w systemie dwóch dotknięć, umożliwiająca szybsze i bardziej efektywne przetwarzanie. Wydajne sortowanie na poziomie 10 tys. paczek na godzinę (jeden moduł) przy minimalnym zaangażowaniu zasobów ludzkich. Sekwencjonowanie i kompletacja zamówień z wykorzystaniem aktywnego bufora. Zarządzanie systemem za pomocą autorskiego WCS, opartego na najbardziej efektywnych algorytmach oraz kilkudziesięcioletnim doświadczeniu, wspieranego przez najnowsze technologie, w tym sztuczną inteligencję (AI).



Prelegenci



Jarosław Dąbrowski
Hardis Group Polska
Posiada ponad 15-letnie doświadczenie zdobyte na stanowiskach kierowniczych w obszarze sprzedaży i operacji, zarówno w firmach świadczących usługi konsultingowe, takich jak Hogart, Inetum, eConsulting, jak i w branży usług logistycznych, takich jak Consafe Logistics czy Aspekt. W Hardis Group Polska jest odpowiedzialny za efektywny rozwój biznesu, pozyskiwanie nowych klientów oraz wdrażanie strategii sprzedaży i marketingu firmy. Wspiera nowych i obecnych klientów, w tym operatorów logistycznych i międzynarodowe marki, we wdrażaniu oprogramowania Reflex WMS w tej części Europy. Jako Dyrektor Handlowy dba również o budowanie wizerunku firmy w Polsce i Europie Środkowej.



Magdalena Choquet
Swisslog
Sales Manager AutoStore w Swisslog. Doradza w zakresie efektywnych przestrzennie, skalowalnych i niezawodnych rozwiązań w zakresie realizacji zamówień. Jako specjalista ds. łańcucha dostaw z doświadczeniem doradczym, świadomością operacyjną oraz doskonałymi umiejętnościami zarządzania ludźmi i zmianami, jest gotowa omówić technologię automatyzacji dostosowaną do przestrzeni i unikalnych operacji biznesowych. Obejmuje to systemy AMR, rozwiązania do kompletacji towarów, systemy magazynowania w kostkach, zrobotyzowane systemy kompletowania i rozładowywania, magazyny palet i WMS.


Rafał Lewandowski
Logisystem
Project Manager w firmie Logisystem, specjalizującej się w projektowaniu i budowie kompleksowych systemów dla logistyki magazynowania. Projektant systemów automatyki magazynowej z kilkunastoletnim doświadczeniem w branży. Ansolwent Politechniki Poznańskiej na kierunku Inżynierii Produkcji.



Jarosław Karch
SSI Schäfer
Dyrektor Sprzedaży w BU LS – Systemy Automatyki Magazynowej. Od ponad 10 lat związany z automatyzacją procesów w produkcji i logistyce. Przez lata odpowiedzialny za rynek polski i globalny. Obecnie zarządza Zespołem Sprzedaży LS w SSI SCHÄFER Sp. z o.o., który specjalizuje się w projektowaniu zaawansowanych systemów automatyki magazynowej dla czołowych branży przemysłu, hurtowni, przemysłu detalicznego i dla dostawców usług magazynowych. W swojej firmie odpowiada za rozwój biznesu, badanie rynku i promowanie marki SSI SCHÄFER SSI lokalnie w Polsce oraz na międzynarodowych wydarzeniach w branży logistycznej i produkcyjnej.


Dariusz Szymański
Logisystem
Od 20 lat zajmuje się projektowaniem i budowaniem systemów automatyki dla produkcji, logistyki i magazynowania. Obecnie prezes Logisystem, firmy specjalizującej się w projektowaniu i budowie kompleksowych systemów dla logistyki magazynowania. Realizowane cele w budowanych systemach: jakość, niezawodoność, standaryzacja, funkcjonalność, wydajność, optymalizacja systemów i procesów klientów.


Wojciech Skwira
MPL Techma
Dyrektor Sekcji Intralogistyki MPL TECHMA. Od 19 lat zajmuje się projektowaniem i budowaniem systemów automatyki dla produkcji oraz intralogistyki. Od 13 lat związany z firmą MPL TECHMA. W 2011 zaczynał jako konstruktor, w 2016 został Dyrektorem Działu Mechanicznego, a w 2021 objął stanowisko Dyrektora Sekcji Intralogistyki. Koordynator mechaniki w prowadzonych w MPL TECHMA unijnych projektach badawczo-rozwojowych. Zimą zagorzały hokeista, w letnie dni zamienia łyżwy na rower MTB. Miłośnik motoryzacji i nowych technologii.




Piotr Ryl
Translog Systems
Key Account Manager Translog Systems. Z logistyką wewnętrzną związany od 10 lat. Jego obszar działania obejmuje nie tylko aktywną sprzedaż rozwiązań z zakresu automatyki magazynowej, ale również kompleksowe wdrożenia, dostosowane do indywidualnych potrzeb klientów oraz budowanie i rozwój zespołu sprzedażowego. Ponadto, aktywnie uczestniczy w branżowych konferencjach i szkoleniach, nieustannie poszerzając swoją wiedzę i utrzymując się na bieżąco z najnowszymi trendami w dziedzinie logistyki i automatyki magazynowej.


Krzysztof Urban
Translog Systems
Od sześciu lat w branży logistycznej, specjalizuje się w optymalizacji procesów intralogistycznych oraz dostosowywaniu automatycznych rozwiązań do indywidualnych potrzeb klienta. Jako Inżynier Sprzedaży w firmie Translog Systems, skupia się na budowaniu trwałych relacji z partnerami biznesowymi oraz wdrażaniu systemów przenośnikowych.


Piotr Ustapiuk
Bito Polska
Menedżer z ponad 25-letnim doświadczeniem w obsłudze branży intralogistycznej. Od 2006 roku Prezes Zarządu Bito Polska, firmy oferującej wysokiej jakości systemy regałowe i pojemniki (produkowane przez Bito w Niemczech i Polsce). Stypendysta Carl Duisberg Gesellschaft (CDG) w Kolonii. Absolwent Wydziału Nauk Społecznych Uniwersytetu Wrocławskiego (Socjologia) oraz Uniwersytetu Warszawskiego (Filozofia). Prywatnie motocyklista - podróżnik, gitarzysta basowy, miłośnik psów i pieszych wycieczek.



Daniel Bieniek
Bito Polska
W 2016 roku, w Bito rozpoczął swoją przygodę z intralogistyką, którą kontynuuje do dziś. Odpowiedzialny za rozwój biznesu, utrzymanie relacji z klientami oraz poszukiwanie nowych okazji do współpracy. Na przestrzeni lat, pełniąc rolę przedstawiciela handlowego w południowo-zachodnim regionie Polski, zebrał doświadczenie z zakresu planowania, wdrażania oraz sprzedaży rozwiązań dla klientów działających w licznych gałęziach biznesu, z czego do najczęściej podejmowanych należy zaliczyć branżę automotive i szeroko pojętą produkcję maszyn, urządzeń i podzespołów. W czasie wolnym od pracy pasjonat sportów letnich, zimowych i wycieczek w góry. Docenia dobrą muzykę i literaturę.


Radosław Knigawka
Bito Polska
Od 2015 jest aktywny w branży intralogistycznej, specjalizując się w sprzedaży regałów i pojemników magazynowych. Pierwsze kroki stawiał jako inżynier projektu, a od 2017 roku pełni rolę handlowca, koncentrując się na rozwijaniu relacji z klientami oraz pozyskiwaniu nowych partnerów na terenie północnej Polski. Dzięki zdobytemu doświadczeniu inżynierskiemu posiada wiedzę techniczną, co pozwala na całościową ocenę projektów i dostarczanie klientom kompleksowych rozwiązań. W swojej pracy łączy techniczną precyzję z umiejętnościami sprzedażowymi i marketingowymi, co czyni go wartościowym partnerem w sektorze B2B. Poza pracą aktywnie spędza czas na świeżym powietrzu i chętnie sięga po inspirujące książki.


Robert Kosicki
Mecalux
Doradca Techniczno-Handlowy ds. Automatyki Magazynowej Mecalux. Inżynier Mechatronik Politechniki Warszawskiej. Posiada ponad 20 letnie doświadczenia w obszarze szeroko rozumianej logistyki wewnątrzzakładowej. Prowadził projekty w Polsce i za granicą (Rumunia, Węgry, Czechy, Niemcy) w zakresie transportu materiałów sypkich oraz jednostek „stałych” jak palety, paczki, pojemniki, a nawet 30 metrowe bloki pianki PU. Obecnie koncentruje się na budowie automatycznych magazynów wolnostojących oraz typu silos (samonośnych), specjalistycznych stacji kompletacji oraz systemów transportu wewnątrz magazynowego.


Roland Olewski
Mecalux
Doradca Techniczno–Handlowy ds. Automatyki Magazynowej Systemy Automatyczne Mecalux. Od 20 lat doradza klientom dobór rozwiązań w świecie logistyki magazynowej. Najwyższy priorytet działania to optymalizacja procesów, wykorzystanie zasobów klienta przy ciągłej kontroli kosztów inwestycji. Karierę zaczynał w rozwijającym się świecie magazynowych terminali mobilnych ze skanerami kodów kreskowych, poprzez kilkuletnie doświadczenie z systemami klasy WMS, w obecnej chwili łączy swoje doświadczenie w systemach automatycznego magazynu dla rozwiązań paletowych i pudełkowych. Z ciekawością obserwuje rozwój sztucznej inteligencji i wykorzystanie jej w rozwiązaniach automatyki magazynowej.


Bartosz Kuźniak
Beumer Group Polska
Doradca i sprzedawca z ponad 20 letnim, międzynarodowym doświadczeniem. Od kilku lat pasjonat automatyzacji procesów logistycznych w e-commerce i centrach realizacji zamówień. Świetnie rozumie potrzeby klientów i pomaga zorganizować automatyzację przyjęć, kompletacji zamówień, zoptymalizować obsługę zwrotów, zwdrożyć efektywne sortowanie i kontrolę. Manager, który dba o każdy szczegół biznesu. Zarządza sprzedażą w obrębie Warehousing & Distribution w BEUMER Group Polska, zapewniając kompetentną inżynierię i szybki serwis, gwarantujące wysoką niezawodność dostarczanych systemów.


Jonas Tersteegen
Beumer Group Polska
Z firmą BEUMER Maschinenfabrik GmbH & Co. KG związany od maja 2020 roku. Na stanowisku Head of Sales W&D DACH + Eastern Europe odpowiada za zarządzanie działaniami sprzedażowymi w obszarze Warehouse & Distribution na terenie DACH oraz Europy Wschodniej. W branży intralogistyki od 2010 roku. Ukończył studia licencjackie w systemie dualnym oraz studia magisterskie w trybie zaocznym, zdobywając szerokie doświadczenie w zarządzaniu projektami i sprzedaży. Jego kompetencje obejmują realizację projektów międzybranżowych w sektorach przemysłowym, CEP, spożywczym i W&D, wzbogacone o międzynarodowe doświadczenie zdobyte w Anglii i USA.


WIEDZA

» zobacz jakie rozwiązania dostępne są na rynku
» dowiedz się jakie są funkcjonalności poszczególnych systemów
» poszukaj odpowiedniej technologii dla siebie


KONTAKTY

» poznaj wyjątkowych ludzi z branży
» wymień się z nimi własnymi doświadczeniami
» rozwiej swoje wątpliwości podczas spotkań bezpośrednich z ekspertami


TRENDY

» poznaj aktualne trendy rynkowe
» bądź na bieżąco z najbardziej efektywnymi pomysłami na optymalizację logistyki magazynowej
» sprawdź jak zaimplementować sprawdzone rozwiązanie

GOTOWE RECEPTY

» posłuchaj jak inni poradzili sobie z konkretnymi wdrożeniami 
» dowiedz się jak uniknąć błędnych decyzji na poszczególnych etapach inwestycji
» wybierz rozwiązanie dla siebie




2
dni


28
edycje WarehouseLAB


1600
uczestników poprzednich edycji





Galeria WarehouseLAB



Ważne informacje


środa-czwartek, 25-26 września 2024

Warsztaty managerskie WarehouseLAB LOGISTYKA 4.0.
Automatyzacja i optymalizacja procesów logistycznych.
Sesje warsztatowe z ekspertami od automatyzacji, optymalizacji
i rozwiązań IT.

organizator

4Content Sp. z o.o.
Wydawca czasopisma "Warehouse Monitor",
kwartalnika o logistyce i magazynowaniu.


Hotel Ambasador Centrum


 
Partnerzy